يٌتبع باللغة العربية*

Expertise: Shi'a Transnational Movements, The Houthi Movement, Southern Networks in Yemen.

Languages: Arabic, English, and French. 

Bio: Fatima Al-Asrar (@YemeniFatima) is a Non-Resident Scholar at the Middle East Institute. Before joining the Institute, Al-Asrar was a Senior Analyst at the Arabia Foundation in Washington DC, MENA Director for Cure Violence, a Research Associate at the Arab Gulf States Institute in D.C., a Mason Fellow at the Kennedy School of Government, and an International Policy Fellow at the Open Society Foundation. From 2006-2012, she worked as an advisor for the Embassy of Yemen in Washington, D.C. Earlier in her career, Al-Asrar served as a Program Officer for the Department for International Development (DFID) in Yemen.

Fatima holds an MA in Public Administration from Harvard University, an MA in International Relations from Johns Hopkins University, and a BS in Architectural Engineering from Sana'a University in Yemen.

الخبرة: الحركة الشيعية العابرة للحدود، الحركة الحوثية، الشبكات الجنوبية في اليمن.  

اللغات: عربي و انجليزي و فرنسي. 

النبذة: فاطمة الاسرار (@YemeniFatima) باحثة غير مقيمة في معهد الشرق الأوسط. قبل ان تلتحق في المعهد، كانت الاسرار تعمل كمحللة في مؤسسة العربية في العاصمة واشنطن، ومدير منطقة الشرق الأوسط وشمال افريقيا لعلاج العنف. كذلك كانت باحث مشارك في معهد دول الخليج العربي في واشنطن، وحاصلة على زمالة ميسون في كلية كينيدي للحكم، وزمالة في السياسة الدولية في مؤسسة المجتمع المفتوح. عملت فاطمة من 2006 حتى 2008 كمستشارة لسفارة اليمن في واشنطن، وعملت سابقاً كمسؤولة برنامج لقسم التنمية الدولية (DFID) في اليمن. 

تحمل فاطمة ماجستير في الإدارة العامة من جامعة هارفرد، وماجستير في العلاقات الدولية من جامعه جونز هوبكنز، وشهادة البكالوريوس في الهندسة المعمارية من جامعة صنعاء.