يٌتبع باللغة العربية*

Expertise: Civil Society (NGO, Think Tanks), Media/Journalist, Human Rights, and advocacy

Languages: Fluent in Arabic,  English, and beginner in Swedish

Bio: Hind Aleryani (@HindAleryani) is a writer, journalist, and member of the UN-Women Yemeni women pact for peace and security. She currently works as Radio anchor at Monte Carlo International Radio based in Stockholm – Sweden.

She received Arab Women of the Year Award 2017 in public awareness, the award is organized by the London Arabia Organisation with support from the Mayor of London, Regent's University in London. Because of her advocacy for peace and women's rights in Yemen, Hind Al-Eryani was forced to move from Turkey to Sweden in search of asylum. 

As a journalist and activist, several of her articles have been published in numerous Arabic and Western newspapers, including the Washington Post, French TV5 Monde, MiddleEast Eye, and Al-Arabiya. One of her articles entitled “Why don’t men cover their faces” was translated to 5 languages and was recommended by The Mirror.

Hind led several campaigns and protests against Qat; on January 12th, 2012, Hind led many campaigns against Qat and its negative effects on the economy, water, and agriculture. After two years of campaigning and protesting, a strategy that would solve the Qat problem gradually was included in the constitution, which was supposed to be voted on by the people of Yemen in 2015.

Her latest campaign was an independent one, titled “Don't return without peace to Yemen”, promoting peace in Yemen. It was launched during the Kuwait talks. Thousands of Yemenis from different cities and villages in Yemen and abroad participated in this campaign. Many influential people also reacted to this campaign including the UN Envoy to Yemen. Hind also led campaigns supporting LGBTI, women, and child rights. She also successfully campaigned for the release of Bahai Yemeni minorities in 2020, who were captured by the Houthis 

Aleryani is known for her popular 2014 TEDx Aden talk entitled: “A girl's struggle to stand tall with her country” on her struggle overcoming a physical disability, a talk that was viewed by tens of thousands around the world.

She continuously participates in several key events relating to Yemen at the regional and international levels such as moderating a meeting between a group of nine (a coalition of Yemeni women working for peace), the Swedish foreign ministry, and the Swedish Institute, being a panelist in a session at the Swedish parliament about Baha'is rights.

Hind is a holder of a Bachelor's in Computer Science from Sana’a University, and a Master's in Business Administration from the American University for Science and Technology/ Lebanon. She is a mother to a young girl, who is showing signs of becoming an influencer following in the footsteps of her mom.


الخبرة: المجتمع المدني والمراكز الفكرية،الصحافة و الإعلام، حقوق الإنسان وحملات المناصرة والتأييد.

اللغات: العربية (اللغة الأم) ، الإنجليزية (بطلاقة) والسويدية (مبتدئة)

السيرة الذاتية القصيرة: هند الإرياني(@HindAleryani)  كاتبة وصحفية وعضوة في التوافق النسوي اليمني للسلام والأمن المشكل من قبل وكالة الأمم المتحدة للمرأة. تعمل حاليًا كمراسلة إذاعية في إذاعة مونت كارلو الدولية من ستوكهولم - السويد.

حصلت هند على جائزة المرأة العربية لعام 2017 في مجال التوعية العامة، المقدمة من منظمة لندن العربية برعاية عمدة لندن وجامعة ريجنت في لندن. 

بسبب دعوتها للسلام وحقوق المرأة في اليمن اضطرت هند الإرياني للانتقال من تركيا إلى السويد بحثًا عن اللجوء. كصحفية وناشطة نُشرت مقالاتها في العديد من الصحف العربية والغربية بما فيها الواشنطن بوست والقناة الفرنسية الخامسة وميديل ايست أي والعربية. إحدى مقالاتها بعنوان "لماذا لا يغطي الرجال وجوههم" ترجمت إلى 5 لغات وأوصت بها صحيفة المرآة كإحدى المقالات المثيرة للإهتمام. قادت هند عدة حملات واحتجاجات ضد القات أهمها حملة يناير 2012 ضد القات وآثاره  السلبية على الاقتصاد والمياه والزراعة، وبعد عامين من المناصرة والاحتجاج تم إدراج استراتيجية لحل مشكلة القات تدريجياً في الدستور الجديد والذي كانت من المفترض أن يصوت عليه الشعب اليمني في 2015.

وكانت حملتها الأخيرة بعنوان "لا تعودوا إلا بالسلام لليمن" لتعزيز السلام في اليمن من الحملات المهمة التي تم إطلاقها خلال محادثات الكويت للسلام. شارك في هذه الحملة الآلاف من اليمنيين من مختلف المدن والقرى في اليمن والخارج. وحصلت الحملة على الكثير من ردود الأفعال المؤيدة بما فيهم مبعوث الأمم المتحدة إلى اليمن. قادت هند أيضًا بحملات لدعم حقوق الأقليات خصوصاً بما يتعلق بالنوع الاجتماعي وحقوق المرأة والطفل. وساهمت بنجاح في التوسط للإفراج في 2020 عن البهائيين المعتقلين في اليمن من قبل الحوثيين.

اشتهرت الإرياني بحديثها الشهير في تيدأكس عدن في 2014 بعنوان: "كفاح فتاة للوقوف شامخة مع بلدها" حول كفاحها للتغلب على الإعاقة الجسدية، وهو حديث شاهده العشرات من الآلاف من الأشخاص من حول العالم. 

تشارك  الايراني باستمرار في العديد من الفعاليات الرئيسية المتعلقة باليمن على الصعيدين الإقليمي والدولي مثل إدارة اجتماع بين مجموعة من تسعة (ائتلاف من النساء اليمنيات العاملات من أجل السلام) ووزارة الخارجية السويدية والمعهد السويدي، ومشاركتها في فعالية تخص حقوق البهائيين أمام البرلمان السويدي. 

هند تحمل شهادة بكالوريوس في علوم الكمبيوتر من جامعة صنعاء، وماجستير في إدارة الأعمال من الجامعة الأمريكية للعلوم والتكنولوجيا / لبنان. لديها ابنة واحدة تبدو عليها بوادر التألق أسوة بوالدتها