يٌتبع باللغة العربية*

Expertise: Human Rights Trainer, Monitoring and Documenting Human Rights Violations, Law, Transitional Justice.  

Languages: Arabic.

Bio: Huda Al-Sarare (@h_alsarare) is known for her dedication in defending the detainees and the forcibly disappeared people. She won The Aurora International Prize in the Field of Human Rights in 2019 and The Marin Ennals International Award in 2020. Huda is a lawyer and a human rights defender who has worked in the field for more than a decade with several organizations, including Women’s Union, The Foundation for Rights and Freedoms, and the National Committee to Investigate Human Rights Violations. 

Al-Sarare works as the General Manager for Women and Children’s Affairs in the Ministry of Justice, as a Prosecutor assistant, and the head of Defense Foundation for Rights and Freedoms. She also works as an observer at the International Committee to investigate human rights violations. 

Huda holds a Master's degree in Feminist Studies and Development from The Women’s Center at Aden University. She has participated in many training sessions in the field of human rights, monitoring, and documenting. One of the most important is her participation in each of the 36, 37, 38, and 39 sessions of the Human Rights Council in Geneva within a delegation monitoring of human rights violations.

الخبرة: مدربة في مجال حقوق الانسان، الرقابة والرصد لانتهاكات حقوق الانسان، قانون، خبيرة في مجال العدالة الانتقالية 

اللغات: اللغة العربية. 

النبذة: هدى الصراري (h_alsarare@) عُرفت بنضالها في مجال حقوق الانسان، خصوصا الدفاع عن حقوق المعتقلين تعسفا والمخفيين قسرا. هي الحائزة على جائزة ارورا الدولية لعملها في مجال حقوق الانسان في عام 2019 وجائزة مارتن اينالز الدولية عام 2020. الصراري محامية و مدافعة عن حقوق الإنسان. عملت لأكثر من عقد من الزمان في الدفاع عن حقوق الانسان مع عدد من المنظمات منها اتحاد النساء، ومؤسسة دفاع للحقوق والحريات، واللجنة الوطنية للتحقيق في ادعاءات انتهاكات حقوق الانسان. 

الصراري تعمل كمديرة عامة شؤون المرأة والطفل بوزارة العدل، ومساعدة نيابة (ب) كدرجة قضائية، ورئيسة مؤسسة دفاع للحقوق والحريات. كذلك تعمل كمراقبة في اللجنة الدولية للتحقيق من انتهاكات حقوق الانسان. 

حاصلة على الماجستير في الدراسات النسوية والتنمية من مركز المرأة في جامعة عدن. لديها الكثير من المشاركات في دورات تدريبةو ورش عمل في مجال حقوق الانسان والمراقبة والرصد، من أهمها مشاركتها في كل من الدورات 36،و 37، و 38، و 39 لمجلس حقوق الانسان في جنيف ضمن وفد مراقبة لانتهاكات حقوق الانسان.