يٌتبع باللغة العربية*

Expertise: Economy and project management, trainer and educator of economics, gender sensitizing and training.

Languages: Arabic -native, and English- very good

Bio: Isra’a is a Teaching Assistant at Aden’s University’s Faculty of Economics and Political Sciences. In addition to her professional career as an educator, she is a trainer in gender and gender sensitive content and policies and has worked in this field under various projects such as the SOS Center and the Youth Leadership Development Foundation funded by Oxfam, where she trained for media professionals, civil society organisations, and civil servants. Within the field of gender policies, Isra’a has expertise in Gender-sensitive Peace-building, the 1325 UN resolution, conflict Management Skills, Community Police, Communication, Human Rights and community resilience. 

Her economic expertise extends beyond education and university teaching as she is a certified trainer after availing her International Business Driver License from the Management Development Institute, one of the best management institutes in India. She has conducted training in economic recovery projects in entrepreneurship, employment and financial literacy organized under the Global Communities Organization supported by USAID and provided life skills empowerment training as part of the women's economic leadership Implemented by Akon and funded by Oxfam in Lahj. 

She has specific skills in training and implementing projects relating to recovery of livelihoods for conflict-affected people, and has conducted many such activities with UNDP, USAID, ILO and GIZ.

Isra’a is in the final stages of completing her masters degree in economy from the Faculty of Economics and political Science at Aden University. She has a bachelor degree in International Economics in Excellence with honor from Aden University.


الخبرات: الاقتصاد وإدارة المشاريع ، مدرب ومربي علم الاقتصاد ، وتوعية وتدريب على النوع الاجتماعي.


اللغات: العربية - اللغة الأم ، الإنجليزية - جيد جدًا.


نبذة عن السيرة الذاتية: إسراء هي محاضر مساعد في كلية الاقتصاد والعلوم السياسية بجامعة عدن. بالإضافة إلى مسيرتها المهنية في مجال التعليم الأكاديمي، فهي مدربة في النوع الاجتماعي وعمل المحتوى والسياسات المستجيبة للنوع الاجتماعي، وقد عملت في هذا المجال في إطار مشاريع مختلفة مثل مركز SOS ومؤسسة تنمية القيادات الشبابية في مشاريع تنموية مولتها منظمة أوكسفام، حيث دربت الإعلاميين ومنظمات المجتمع المدني وموظفي الدولة. 

في مجال سياسات النوع الاجتماعي، تتمتع إسراء بخبرة في بناء السلام المستجيب للنوع الاجتماعي، وقرار الأمم المتحدة رقم 1325 ، ومهارات إدارة الصراع، والشرطة المجتمعية، وحقوق الإنسان، وتمكين المجتمع من مواجهة المصاعب.

تمتد خبرتها الاقتصادية إلى ما هو أبعد من التعليم والتعليم الجامعي لأنها مدربة معتمدة بعد حصولها على رخصة قيادة الأعمال الدولية من معهد التطوير الإداري، أحد أفضل معاهد الإدارة في الهند. وقد أجرت عدة تدريبات في مشاريع التعافي الاقتصادي في ريادة الأعمال والتوظيف والتثقيف المالي الذي تم تنظيمه في إطار منظمة المجتمعات العالمية بدعم من الوكالة الأمريكية للتنمية الدولية وقدمت تدريبًا على تمكين المهارات الحياتية كجزء من القيادة الاقتصادية للمرأة التي نفذتها شركة Akon وبتمويل من منظمة أوكسفام في لحج.

لديها مهارات بالذات في التدريب وتنفيذ المشاريع المتعلقة باستعادة سبل العيش للأشخاص المتضررين من النزاع، وقد أجرت العديد من هذه الأنشطة مع برنامج الأمم المتحدة الإنمائي والوكالة الأمريكية للتنمية الدولية ومنظمة العمل الدولية والوكالة الألمانية للتعاون الدولي.

إسراء في المراحل النهائية لإكمال درجة الماجستير في الاقتصاد من كلية الاقتصاد والعلوم السياسية في جامعة عدن. حاصلة على درجة البكالوريوس في الاقتصاد الدولي بامتياز مع مرتبة الشرف من جامعة عدن.