يٌتبع باللغة العربية*

Expertise: Journalism.

Languages: Arabic and English.

Bio: Magda Taleb (@magdataleb) is a Yemeni feminist independent leader. She holds a Bachelor Degree in English Literature and a Diploma in Media. In 2005, she worked in the field of trade and was a business woman, then in 2008, she started working in journalism with the newspaper Yemen Observer. She has articles on fighting corruption and demanding equal citizenship in several sites and newspapers. Additionally, she worked at the Ghorba newspaper site for Yemeni Affairs in the United States from 2008-2010.  

Magda has worked at Al-Masry Al-Youm newspaper in Egypt. She was also a Sales Manager for Kubba. Al-Shameri worked in the translation field at Luqman Office as an Assistant and Executive Director and as Accountant Manager for both Mohcha Bon café and Media Forum.

Al-Shameri volunteered with Nawal El-Saadawi, who is a famous feminist writer in the Middle East, in the Egyptian Women’s Union during the uprising. During her work with El-Saadawi, she contributed in organizing seminars about Yemen. She was a researcher on the Yemeni uprising in the Arab and Foreign Media and worked with Al-Sahat channel in preparing and editing programs. She works now in advocating for human rights and freedom of media.

الخبرة: إعلام.

اللغات: اللغة العربية والانجليزية.

النبذة: ماجدة الشميري ( @magdataleb) من القياديات اليمنية النسوية المستقلة، حاصلة على بكالوريوس أدب إنجليزي ودبلوم في الإعلام. في عام 2005، عملت في مجال التجارة وكانت من ضمن نساء الأعمال في اليمن. عملت في مجال الصحافة منذ عام 2008، حيث عملت في جريدة اليمن ابزرفر ولها مقالات عن مكافحة الفساد والمواطنة المتساوية في عدة مواقع وصحف. بالإضافة الى ذلك عملت ماجدة في موقع غربة نيوزبيبر للشأن اليمني والوضع الميداني في أمريكا خلال الاعوام 2008-2010. في مصر، عملت بجريدة المصري اليوم و كمديرة مبيعات لشركة كيبه. عملت ايضا في مجال الترجمة في مكتب لقمان كمساعدة ومديرة تنفيذية، ومديرة حسابات لكافيه موكا بن ومنتدى الإعلاميات.

عملت الشميري كمتطوعة مع نوال السعداوي في اتحاد نساء مصر أثناء الثورة، حيث ساهمت بعمل ندوة الثورة اليمنية بين الإعلام والواقع. بالاضافة، كانت باحثة في تناول الثورة اليمنية في الإعلام العربي والأجنبي. حاليا، تعمل الشميري في قناة الساحات في الإعداد والتقديم والتحرير.