يٌتبع باللغة العربية*

Expertise: Human Rights, Women’s Rights, Media, Women Peace and Security, advocacy , research

Languages: Fluent in Arabic and English Good in French

Bio: Nesmah Mansoor (@NesmahMansoor) is a Youth Human Rights Defender and Peace Activist. She has more than 8 years of experience in human rights, including women and youth rights, and now she is. She was the Project Coordinator at RNW Media's SRHR project Hobb Wa Tebb. Nesmah was part of many research projects focusing on Sexual and Reproductive health, Women Peace and security, and more. In addition to her peace work and activism, Nesmah is a regular blogger writing about women's rights during the war, trauma, and wellbeing.

In 2018 She was chosen as one of MENA’s ambassadors to promote SDGs. Nesmah’s story about war and displacement was featured in the German book Flüchtlingsrevolution (The Refugee Revolution). She a Swedish Institute Leader's Lab 2021 alumina, and a fellow at Girls Globe. Nesmah is a member of the Women's Alliance for Security Leadership (WASL) and the Women Solidarity Network. She holds a Bachelor’s Degree in civil engineering from Aden University. 


Reports:
Yemen WPS National Action Plan

Blogs & Articles:
Peacebuilding without protection: Yemeni women’s barriers to peace

Navigating Self-Care as a Changemaker

Why We All Need to Make This a Year for Yemeni

الخبرة: حقوق الانسان، حقوق المرأة، النساء والامن والسلام، الإعلام ، المناصرة ، البحث

اللغات: اللغة العربية والانجليزية بطلاقة جيدة بالفرنسية

النبذة: نسمة منصور ( @NesmahMansoor) مدافعة نسوية شابة وناشطة في مجال بناء السلام. لديها اكثر من 8 سنوات خبرة في المجال الحقوقي والإنساني، وحالياً تركز على مجال النساء والامن والسلام وتقاطعيته مع اجندة الشباب والامن والسلام. تعمل نسمة كمسؤولة التواصل والمناصرة في مبادرة مسار السلام و هي منظمة نسوية تعمل في بناء السلام في اليمن. وكانت تشغل منصب  منسقة مشروع الصحة الإنجابية والجنسية (حب وطب) ، التابع للإذاعة الهولندية العالمية في اليمن. شاركة نسمة في العديد من الابحاث الخاصة في الصحة الإنجابية والجنسية ، النساء والامن والسلام الخ . إضافة الى علمها الحقوقي والإنساني، نسمة مُدونة تتحدث في مدونتها عن النساء والحرب، الصدمات و الاهتمام بالذات.

 في عام 2018 تم ختيارها كأحد سفراء اليمن لأهداف التنمية المستدامة لعام . ،   شاركت نسمة قصتها الشخصية عن الحرب والنزوح في اليمن في الكتاب الألماني، Flüchtlingsrevolution (ثورة المهاجرين). هي خريجة المعهد السويدي في برنامجة مختبر القادة 2021، وكذالك حاصلة على زمالة من مؤسسة فتيات العالم. نسمة عضوة في التضامن النسوي في اليمن، وعضوة تحالف النساء للقيادة الأمنة (وصل)، و تحمل درجة بكالوريوس في الهندسة المدنية من جامعة عدن.